Alimente care promoveaza memoria si concentrarea

Exista perioade in viata fiecaruia dintre noi, in care este necesar sa avem concentratia maxima disponibila. Sunt, in special, momente in care cineva este angajat in proiecte importante de munca sau in examene prohibitive. De fapt, pentru cei care trebuie sa promoveze examenul de bacalaureat sau trebuie sa sustina examenul oral pentru a promova o materie dificila la universitate, memoria este totul.

A fi capabil sa te concentrezi pe deplin si sa memorezi tot ceea ce citesti este esential pentru succesul studiului.

Concentrarea propriu-zisa permite si reducerea timpului de studiu, evitand necesitatea revenirii de mai multe ori pentru a reciti aceeasi tema.

Prin urmare, este enervant sa ai de-a face cu picaturile sau cu lipsa de concentrare. Fenomene fiziologice dar care reprezinta adevarate obstacole in calea muncii sau a studiilor. Pentru a evita aceste momente negative, chiar si mancarea isi poate juca rolul.

Legatura dintre concentrare si hrana

„Puterea este esentiala pentru viata fiecarei fiinte vii. Ingredientele pe care alegem sa ne hraneasca au evident un efect marcat asupra organismului nostru, sprijinindu-ne si mentinand fiecare componenta a corpului nostru eficienta. Prin urmare, este esential sa alegem cu grija alimentele care trebuie ingerate pentru a evita efectele negative asupra organismului nostru.

Cand vine vorba de concentrare si memorie, selectia alimentelor este, de asemenea, fundamentala. Alimentatia adecvata poate, de fapt, sa afecteze pozitiv abilitatile noastre de studiu. Pentru cei care au nevoie de concentrare este in primul rand important sa nu sara peste micul dejun, care ofera organismului prima infuzie de energie. Insa, chiar si in restul zilei, pentru a mentine capacitati mari de memorie este recomandat sa ai cateva mese mai mici si mai usoare.

Intr-adevar, greutatea excesiva a unor mese ar putea duce, de fapt, la o scadere brusca a capacitatii de concentrare.

Alimente care afecteaza concentrarea

Este adesea dificil sa te concentrezi dupa pranz sau cina. Dar de ce depinde aceasta variatie in concentrarea cuiva ? Momentul digestiei poate afecta capacitatea de stocare si poate provoca somnolenta. Acest lucru se datoreaza eliberarii de insulina de catre celulele beta pancreatice. Alegerea alimentelor care permit organismului nostru sa utilizeze o cantitate mai mica din aceste substante ne poate schimba substantial capacitatea de concentrare.

Digestia glutenului si eliberarea ulterioara a exorfinelor pot avea, de asemenea, un efect negativ asupra activitatii noastre de sarbatoare. Este deci important sa stii sa integrezi bine in alimentatia ta, alimente care au un efect benefic in momentul digestiv. Sa vedem ce alimente este:

Pestele albastru : un aliment bogat in Omega 3, un anumit acid gras si un aliat natural al memoriei. Aceasta substanta favorizeaza dezvoltarea sistemului nervos si schimburile neuronale intre celule;

Legume : aceasta familie de alimente poate reprezenta un substitut valabil pentru mancarurile bogate in carbohidrati.

Consumul unei farfurii cu legume la inceputul mesei va permite sa reduceti consumul de grasimi si carbohidrati si sa preveniti somnolenta digestiva;

Fainuri si cereale integrale : pentru cei carora le place sa manance o farfurie frumoasa de paste, se recomanda inlocuirea fainii albe cu una integrala sau sa consume cereale integrale. In acest caz, se va elibera mai putina insulina in timpul fazei digestive;

Ciocolata neagra : grasimile sunt de evitat deoarece ingreuneaza digestia. Insa, pentru cei care nu vor sa renunte la un moment lacom, consuma doar putina ciocolata neagra. Flavonoidele, din care acest aliment dulce este bogat, favorizeaza memorarea.

Fructe uscate : acest tip special de fructe, numit uleios, este bogat in Omega 3. De asemenea, contine fenilalanina, care permite creierului sa aiba o capacitate mai mare de concentrare.

O dieta pentru a promova concentrarea

Dieta este dieta aleasa de un anumit individ. Cu alte cuvinte, acestea sunt toate alimentele pe care fiecare dintre noi decide sa le introduca in corpul nostru pentru intretinerea corecta. O dieta care vizeaza cresterea capacitatii de memorare si concentrare trebuie sa fie capabila sa echilibreze consumul de grasimi si carbohidrati cu cel de legume. De asemenea, este important sa preferati carbohidratii intregi si alimentele care ofera Omega3.