Dieta cu sucuri: beneficii si riscuri!

Dieta cu sucuri este foarte populara, atat in randul vedetelor, cat si a persoanelor care vor sa slabeasca. Aceasta dieta presupune alimentarea exclusiv cu sucuri de legume si fructe, timp de mai multe zile. Sa vedem care sunt beneficiile si riscurile dietei cu sucuri!

Dieta promite o slabire spectaculoasa, insa si o detoxifiere a organismului. Din pacate insa, exista si persoane obsedate de aceasta dieta, si tin dieta pe termen lung, lucru deloc recomandat de nutritionisti.

Pe durata acestei diete, se renunta la grupe intregi de alimente, iar organismul nu mai primeste un aport nutritiv echilibrat. Nutritionistii sunt de parere ca dieta cu sucuri poate fi privita ca o forma de infometare, daca este tinuta pentru prea mult timp.

Atunci cand te hotarasti sa tii o dieta pe baza de sucuri, trebuie sa ai mereu la indemana fructe si legume proaspete si posibilitatea de a-ti pregati oricand un suc din acestea. Pentru prepararea sucurilor se vor folosi si pulpa fructelor si legumelor, deci indicat ar fi sa iti achizitionezi un blender, si nu un storcator de fructe.

Tine cont si de faptul ca sucurile trebuie sa fie facute proaspete, deoarece altfel se oxideaza. Asadar, prepara-ti un suc si consuma-l in maxim 2 ore. Blenderul il poti duce si la birou, unde vei avea mare nevoie de el pentru prepararea “pranzului”.

Beneficii:

  • scaderea rapida in greutate;
  • detoxifierea organismului;
  • sucurile se fac mereu din fructe si legume proaspete, care iti ofera maximul de nutrienti din alimentele selectate;
  • poti combina orice fruct si leguma, in functie de preferinte, insa nutritionistii recomanda sa folosesti mai multe legume decat fructe;
  • vei consuma mai multe fructe si legume decat o faceai pana acum;
  • substantele nutritive din legume si fructe sunt mai usor absorbite de catre organism in stare lichida.

Riscuri:

  • daca este tinuta pe termen mai mare de 7 zile duce la dezechilibre nutritionale ale organismului;
  • deoarece organismul nu este obisnuit cu acest stil de alimentatie, este posibil sa te simti slabita, sa te doara capul sau sa ai senzatia de lesin. Nutritionistii spun insa ca aceste simptome vor disparea dupa a 3-a zi de dieta;
  • in lipsa proteinelor, organismul nostru nu mai poate construi masa musculara;
  • lipsa grasimilor din alimentatie deterioreaza aspectul parului si a pielii.