Fasolea verde, buna pentru sanatate

Glucidele si clorofila pe care le contine fasolea verde dau organismului vigoare. Din acest motiv este foarte indicata in alimentatia convalescentilor si a persoanelor astenice.

Da energie

Fasolea verde contine aproape de doua ori mai mult fier decat spanacul. Acest mineral este important in special pentru femeile aflate la varsta procrearii, care, din cauza pierderilor de fier din timpul sangerarilor menstruale, sunt mai expuse riscului de a suferi de anemie feripriva. Fierul este un component al hemoglobinei, care transporta oxigenul de la plamani in toate celulele organismului, fiind in acelasi timp un element-cheie in procesul de producere a energiei si in metabolism. Femeile insarcinate si cele care alapteaza, precum si copiii si adolescentii au nevoie de un surplus de fier. Cu 200 g fasole acoperim 10,7% din necesarul zilnic de fier. 

Protejeaza inima

Putine alimente se compara cu fasolea verde cand este vorba despre prevenirea aterosclerozei si a bolilor de inima de origine diabetica. Si aceasta deoarece contine vitaminele A si C, care au actiune antioxidanta si ajuta la reducerea nivelului de radicali liberi din organism, prevenind oxidarea colesterolului si depunerea lui pe vasele de sange.

ATENTIE!

Consumand 200 g de fasole iti asiguri 16,6% din necesarul de vitamina A si 20% din cel de vitamina C. 

Antiinflamator

Beta-carotenul si vitamina C au efecte antiinflamatoare puternice si sunt indispensabile unui sistem imunitar sanatos. Iata de ce fasolea verde este de ajutor atat in cazul afectiunilor in care inflamatia joaca un rol major (astm, osteoartrita, artrita reumatoida), cat si in diverse maladii infectioase: raceala, gripa, amigdalita, otita etc.   Previne cancerul de colon

Gratie beta-carotenului si vitaminei C pe care le contine, fasolea verde previne aparitia cancerului de colon. Acestea protejeaza celulele colonului de actiunea distrugatoare a radicalilor liberi, iar folatii pe care ii contine aceasta planta leguminoasa previn distrugerea moleculelor ADN si mutatiile in structura celulelor colonului. Studiile au demonstrat ca persoanele care consuma alimente bogate in vitamina C, beta-caroten si folati au un risc mult mai mic de a suferi de cancer de colon.

Lecitina naturala

Vitamina B1 din fasolea verde participa la reactiile enzimatice care produc energie si joaca un rol important in stimularea functiilor cognitive. Aceasta deoarece respectiva vitamina este utilizata la sinteza acetilcolinei, un neurotransmitator esential pentru memorie si a carui lipsa a fost legata de aparitia senilitatii (boala Alzheimer).

Antioxidanti

Continutul lor ridicat de vitamina C, 20% din cantitatile necesare recomandate, le fac un antioxidant puternic. Fasolea verde are capacitatea de a contracara efectele negative ale radicalilor liberi si de a incetini imbatranirea celulara.

Bun pentru sistemul imunitar

Sunt bogate in vitaminele A si C, care impreuna cu zincul sunt responsabile pentru mentinerea sistemului nostru imunitar la un nivel optim . In plus, beta-carotenii din fasolea verde au grija de ochii nostri si de pielea noastra.

Regleaza tranzitul intestinal

Continutul sau ridicat de fibre ne regleaza tranzitul intestinal, combate constipatia si ne ajuta sa ramanem plini.

Oase puternice

Concentratia sa ridicata de vitamina K mentine oasele corpului puternice si sanatoase.

Artere sanatoase

Concentratia sa ridicata de potasiu si magneziu ajuta la reducerea hipertensiunii, devenind astfel aliati pentru arterele noastre.

RECOMANDARE!

Nu uita, ca, data viitoare cand mergi la piata, sa adaugi fasolea verde pe lista de cumparaturi. Este la fel de hranitoare atat in stare proaspata, cat si conservata. Dupa cum ai vazut, este un aliment care contribuie la prevenirea multor maladii, de la guturai si otita pana la cancer si boli cardiovasculare.