5 greseli alimentare pe care sa le eviti daca mergi la sala

Nu exista secrete, pentru a intra in forma sunt doar doi factori importanti pe care sa ii ai in vedere: dieta si exercitiile fizice. Succesul misiunii noastre depinde de combinarea ambelor in masura potrivita. Asa ar trebui sa procedati, conform expertilor. Si nu, carbohidratii si gustarile nu sunt interzise.

Este momentul sa recuperam rezolutiile bune si sa ne intoarcem la sala , o rutina care devine din ce in ce mai consolidata in viata noastra in fiecare zi. „ Sportul singur nu ne va rezolva toate problemele, dar, pe langa faptul ca ofera beneficii foarte evidente sanatatii noastre, are un potential unic de a ne conecta cu ceilalti”. Sondajul arata ca doar 38% din populatia europeana practica sport sau exercitii o data pe saptamana sau mai mult si ca un procent foarte mare, pana la 45%, nici nu face acest lucru si nici nu participa la activitati fizice.

O buna parte dintre cei care merg la sala vin acolo dupa ce se intorc din vacanta, cand excesele starnesc constiinta. De altfel, se estimeaza ca inregistrarile cresc cu 30% luna aceasta. Si atunci intra in imagine dieta, pentru ca o buna parte din aceasta pasiune pentru miscare raspunde dorintei de a pierde kilogramele in plus pe care le-am acumulat in timpul verii.

O dieta pentru sport

Insa mixul sport-dieta poate fi riscant daca nu ai linii directoare clare si ai ajutorul unui medic nutritionist, pentru ca uneori este greu sa faci distinctia intre realitate si miturile despre alimentatie care se raspandesc prin gura in gura. , acele premise care presupunem ca sunt larg raspandite si ca uneori nu sunt adevarate. „Atentie la infometarea de combustibil: daca aportul alimentar nu satisface nevoile energetice, performanta generala si sanatatea vor avea de suferit.

Daca greutatea si compozitia corporala sunt o problema, cel mai important este sa fii atent la zahar si la alimentele procesate. O dieta bine formulata ar trebui sa fie satioasa si contine un aliment bogat in proteine, o mare varietate de legume si o portie de alimente cu amidon nu mai mare de un sfert din farfurie”, spune un nutritionist.

Iata cinci premise eronate atunci cand vine vorba de a urma o dieta si de a munci din greu in sala. 

  • Mancatul dupa-amiaza te face sa te ingrasi. Nu este nevoie sa te simti vinovat ca mananci dupa sase dupa-amiaza. In realitate, nu exista un moment potrivit sau gresit pentru a manca, ci mai degraba depinde de programul tau de antrenament si de somn. Daca preferati sa mergeti la sala dupa-amiaza tarziu sau seara, luati o masa usoara cu 1 sau 2 ore inainte de a merge si luati din nou o gustare dupa antrenament. Consumul de alimente hranitoare cu proteine ​​dupa efort va poate ajuta sa umpleti rezervele de glicogen si sa va recuperati muschii pentru a reduce riscul de ranire si pentru a evita durerea.

  • Carbohidratii te ingrasa.Multi oameni cred ca carbohidratii sunt cauza cresterii in greutate, dar aceasta poate fi cea mai mare conceptie gresita in jurul dietelor. „Carbohidratii se afla la baza piramidei alimentare, ceea ce iau drept referinta atunci cand planific o dieta”, explica un  nutritionist. “Orez, paste, cartofi… si paine. Trebuie sa adaptezi meniul la zona in care locuiesti, iar spaniolii mananca multa paine.” Dieta ta sanatoasa include paine cu alimente care nu contin grasimi. „Carbohidratii sunt, de asemenea, esentiali pentru o dieta sportiva, deoarece nu numai ca reduc riscul de accidentare, dar joaca si un rol crucial in ceea ce priveste recuperarea”, subliniaza nutritionistii. „Cercetarile au aratat ca carbohidratii ajuta la cresterea muschilor furnizand energie, controland glicemia si imbunatatind functiile metabolice. Acest lucru este si mai vital in timpul unei accidentari sportive cand suntem mai „Suntem vulnerabili la pierderea muschilor si avem nevoie de glucoza si energie”, se  recomanda cartofii si cerealele integrale, cum ar fi painea si orezul. Dar asta nu inseamna ca trebuie sa urmezi o dieta bogata in carbohidrati. „Ar trebui sa cresti carbohidratii in timpul sedintelor, dar sa prioritizezi alimentele bogate in proteine ​​si legumele colorate de cele mai multe ori”.

  • O dieta vegana este incompatibila cu sportul.Din ce in ce mai multi sportivi opteaza pentru acest tip de dieta; printre cele mai cunoscute. Sunt diete cu mai putine grasimi si mai multe fibre si carbohidrati, ceea ce ajuta la cresterea capacitatii aerobe si la imbunatatirea rezistentei. In plus, o dieta vegana ofera o multime de proteine, fara efectele inflamatorii ale carnii. Cu toate acestea, “oricine isi reduce consumul de alimente de origine animala ar trebui sa ia in considerare cum sa compenseze acesti nutrienti de intarire a oaselor. Suplimentele cu pudra de proteine, formulele de colagen, minerale si vitamine pot ajuta, mai ales daca sunt combinate cu o dieta integrala, cu continut scazut de zahar”.Tofu, soia, graul si mazarea sunt surse bune de proteine ​​pentru cei care fac sport.

  • Sarurile sunt rele. La fel ca si proteinele, ele sunt esentiale atunci cand faci miscare. Sodiul este necesar daca transpirati in mod regulat, deoarece ajuta la mentinerea echilibrului fluidelor corporale si mentine organismul hidratat. In plus, o pierdere de sodiu dupa practicarea sportului adauga stres sistemului cardiovascular si provoaca oboseala si un risc crescut de ranire. „Bautul de bauturi sportive cu sodiu pregateste inima si corpul pentru activitati fizice si ajuta organismul sa se rehidrateze.
  • Tot ce aveti nevoie pentru a va recupera sunt proteine. Un alt mit.Da, este important sa mananci proteine ​​dupa efort, dar nu este suficient. Nutritionistul vorbeste despre rehidratare – pentru a inlocui lichidele si electrolitii pierduti in timpul transpiratiei -; reincarcare – pentru a restabili rezervele de glicogen, principala sursa de combustibil. Se poate face consumand niste fructe, paste sau orez alb dupa sedinta – si odihnindu-se. „Este esential sa va relaxati dupa o sesiune de exercitii si, de asemenea, sa aveti o calitate buna a somnului.