Exercitii oculare puternice pentru imbunatatirea rapida a vederii

Daca aveti grija de sanatatea ochilor, nu numai ca veti vedea mai bine, va veti simti si mai bine si veti afecta pozitiv sanatatea intregului corp. In plus fata de exercitiile oculare care vizeaza combaterea tulburarilor si afectiunilor specifice, am dezvoltat zece exercitii importante de viziune care sunt perfecte pentru a fi incorporate in viata ta de zi cu zi. Aceste exercitii se bazeaza pe cele noua principii ale unei viziuni sanatoase:

1. Relaxare profunda

2. Ajustarea la frecventele de lumina

3. Privirea detaliilor

4. Privirea in distanta

5. Extinderea periferiei dvs.

6. Utilizarea echilibrata a celor doi ochi

7. Utilizarea echilibrata in fiecare ochi

8. Coordonarea corpului si a ochilor

9. Avand Flux sanguin adecvat pentru a hrani ochii

10. Viziune si corp

Acestea sunt principiile esentiale ale sanatatii vederii si pot fi atinse prin practicarea consecventa a exercitiilor oculare fundamentale din acest articol.

Exercitiul 1: leaganul lung

Nu voi uita niciodata cand l-am cunoscut pe Alan. Era un tanar bancher franco-canadian care, in timp ce conducea acasa dupa o intalnire lunga si obositoare la banca sa, a adormit la volan si s-a trezit in terapie intensiva trei zile mai tarziu. Cand s-a trezit, ii inlocuisera fruntea cu platina. Isi pierduse toata viziunea. Nervul optic din ochiul stang a fost distrus, pe langa cea mai mare parte a nervului optic din ochiul drept. Dar putinul tesut nervos a ramas, asa ca Alan a descoperit ca inca mai are o senzatie vizuala.

Medicii au crezut ca doar patru la suta din nervul sau potential functional nu este suficient pentru a recastiga viziunea sau sanatatea ochilor. Alan a auzit de cartea mea Manualul auto-vindecarii . In acesta, am sugerat ca persoanele care sunt orbe din punct de vedere legal sa inceapa sa lucreze cu lumini intermitente intr-o camera intunecata. Alan a experimentat tehnicile si exercitiile oculare pentru a imbunatati vederea din carte si, cu siguranta, putinul nerv optic ramas s-a trezit. M-a sunat la San Francisco si in curand a iesit la o serie de sedinte de terapie pentru a-si imbunatati vederea in mod natural. Iubita lui Alan l-a tinut de mana pentru a-l duce in birou, deoarece nu putea vedea majoritatea obiectelor. Creierul sau nu stia inca cum sa foloseasca acea parte din tesutul nervos sanatos ramas in ochiul drept.

In timpul primei noastre sesiuni, am practicat un exercitiu ocular numit leagan lung. In timp ce facea acest exercitiu, a spus: ,,Observ douasprezece obiecte pe care nu le-am mai observat pana acum in camera”. In cateva minute, simtul sau de orientare s-a construit si mai mult. Cand seria de sesiuni s-a terminat, nu mai avea nevoie sa fie condus in jur. Balansul lung este ceea ce se numeste un exercitiu integrativ pentru ochi pentru a imbunatati vederea. I-a permis lui Alan sa perceapa un sentiment al spatiului.

Exercitiul de vizionare lunga de leagan dezvolta un sentiment de fluiditate si flexibilitate care va va permite sa priviti detaliile cu mai multa usurinta, sa va adaptati mai usor la lumina si sa va adaptati la obiceiuri vizuale noi, mai vii, precum si sa experimentati o stare de sanatate a ochilor mai buna.

Cum sa faci Swing-ul lung

Stati cu picioarele putin mai mult decat latimea soldului si genunchii usor indoiti. Tineti degetul aratator cu aproximativ un picior in fata fetei, indreptandu-va spre tavan. Uita-te la degetul tau cu o privire blanda. Daca sunteti orbi din punct de vedere legal sau chiar cu corectie, aveti o vedere foarte slaba, va puteti privi degetele aratatoare si mijlocii impreuna pentru a efectua acest exercitiu ocular. In timp ce privesti degetul, leagana-ti corpul dintr-o parte in alta. Pe masura ce va indreptati spre dreapta, rasuciti-va corpul, astfel incat calcaiul stang sa se ridice usor de pe sol. Pe masura ce va rasuciti corpul spre stanga, calcaiul drept se ridica usor de pe sol. Daca mana ta devine obosita, poti schimba mana. Faceti acest lucru de cel putin douazeci de ori.

Veti observa senzatia ca totul din fundal pare sa se miste in directia opusa a degetului, ca peisajul care trece pe langa dvs. in timp ce priviti pe fereastra unui tren. Permiteti-va sa simtiti sentimentul de relaxare care apare atunci cand nu este nevoie sa va concentrati asupra vreunui obiect. Mutati-va spre dreapta, iar lumea se misca spre stanga. Mutati stanga, iar lumea se misca spre dreapta. Mutati-va incet si lumea se va misca rapid pentru dvs. in acest exercitiu de ochi pentru a imbunatati vederea.

Acum tineti degetul orizontal in fata fetei. Mutati degetul in sus si in jos in fata dvs., miscand capul vertical impreuna cu degetul. Nu uitati sa continuati sa tineti o privire blanda in timp ce faceti acest exercitiu ocular. Cand va deplasati in sus, totul din fundal pare sa se miste in jos. Cand te misti in jos, totul pare sa se miste in sus.

Apoi, tineti degetul in fata dvs. si faceti oscilatia lunga, indreptand degetul spre tavan ca in prima explicatie, dar de data aceasta, in timp ce va intoarceti intr-o parte, indoiti-va in talie si maturati in jos intr-un semicerc … doar la nivelul genunchiului. Nu coborati capul sub genunchi, ci continuati leaganul pana cand bratul este complet extins si va uitati in sus la deget. Aceasta parte a exercitiului lung cu ochiul oscilant ar trebui sa va relaxeze ochii, unul dintre principiile modului de a imbunatati sanatatea vederii si a vederii.

Urmatorul pas al acestui exercitiu ocular pentru imbunatatirea vederii este foarte important. Aici vizualizam leaganul lung. Inchidem ochii si facem miscarea cu corpurile noastre si vizualizam in ochiul mintii noastre ca lumea se leagana inainte si inapoi, trecand in fata ochilor nostri. Tot ceea ce vizualizati se misca direct opus. Cand va deplasati spre dreapta, cartierul se deplaseaza spre stanga. Cand va deplasati spre stanga, cartierul se deplaseaza spre dreapta. Amintiti-va cum ati vazut obiectele in acest fel. Acum vizualizeaza intreaga lume care se misca in directia opusa swingului tau. Acum deschizi ochii si continui exercitiul ocular.

Cand privesti in acest fel, te opresti din inghet. Devine mai usor sa privesti detaliile si sa clipesti mult mai usor. Amintiti-va sa clipiti. Clipirea este vitala pentru sanatatea ochilor, va va ajuta sa va relaxati.

Cand am inceput sa lucrez la imbunatatirea vederii si a sanatatii vederii, ochii mei aveau un nistagmus constant, care este o miscare involuntara rapida a ochilor cauzata de incordarea continua din incercarea de a vedea lumea cu o lipsa totala de succes.

Asadar, am practicat leaganul lung timp de aproximativ patruzeci de minute pe zi si mi-a usurat imediat fluturarea involuntara a ochilor. Am avut senzatia ca intra in lumina mai multa lumina. Detaliile au inceput sa apara in fundal, iar cand am inceput sa privesc detalii precum ferestrele si cartile de pe rafturi, ele au devenit treptat mai clare pentru mine. Balansarea lunga mi-a contribuit la imbunatatirea vederii in mod natural si mi-a pregatit creierul pentru noi exercitii de vedere.

Cand practicati restul exercitiilor oculare pentru a imbunatati vederea in acest articol, urmat de oscilatii lungi, veti absorbi mai bine exercitiile oculare, deoarece balansarea lunga atenueaza tensiunea si rigiditatea creierului, pe langa faptul ca ne pregateste sa invatam si sa beneficiati de noi vizuale tehnici.

Nu voi uita niciodata momentul in care ma plimbam pe strazile din Tel Aviv cu instructorul meu de ochi, Jacob, care avea atunci doar saisprezece ani. Jacob mi-a spus sa privesc o cladire plina de ferestre. In coltul ferestrelor am putut vedea patrate negre mici si neclare, despre care mai tarziu mi-am dat seama ca sunt aparate de aer conditionat. La instructiunile lui Jacob, m-am uitat de la fereastra la aparatul de aer conditionat, inainte si inapoi pentru o vara intreaga, fara sa inteleg de ce fac asta. Incet, uitandu-ma la ferestre si aparate de aer conditionat, la modele de patrate, s-a dezvoltat in mine un nou obicei care mi-a imbunatatit vederea: un obicei de a privi si de a nu ingheta. Balansarea lunga m-a ajutat sa ma pregatesc pentru acest exercitiu ocular si a atenuat rigiditatea care m-a impiedicat sa privesc detalii, ceea ce a permis programului sa se scufunde.

Motivul pentru care leaganul indelungat este denumit exercitiu de viziune integrativa este ca te indeparteaza de stresul cu care ai obisnuit cu o sanatate slaba a ochilor. Cand oamenii poarta ochelari grosi care au un punct focal foarte specific, deseori isi incordeaza ochii atat de mult incat devine foarte dificil pentru ei sa priveasca cu vitalitate lumea. Se uita fara a vedea detalii, partial din cauza oboselii si partial din obiceiurile pe care le-au dezvoltat prin efortul de a vedea. Balansarea lunga rupe acea tensiune. Nu puteti privi cu acest exercitiu pentru ochi pentru a imbunatati vederea, astfel incat mai multa lumina patrunde in ochi prin miscare; prin urmare, nu va trebui sa va strangeti pentru a va aduce noua programare in creier .

Exercitiul lung al ochiului oscilant va va ajuta, de asemenea, sa va dezvoltati vederea periferica si sa creati un sentiment mai bun de orientare. Nu trebuie sa va balansati timp de patruzeci de minute. De fapt, chiar si doua minute de douazeci de leagane va pot ajuta sa va relaxati. Ganditi-va la asta ca la incalzire inainte de un antrenament.

Exercitiul 2: Privirea in departare

Nu intamplator scoala noastra este situata langa plaja. De fapt, ne-a luat aproape cinci ani sa convingem autoritatile din San Francisco si grupurile de cartier sa ne permita sa operam in aceasta zona rezidentiala. Motivul pentru care aceasta locatie este ideala pentru noi este ca privim zilnic valurile si le folosim frumusetea stralucitoare in lucrarea noastra despre cum sa imbunatatim vederea in mod natural. Ele stralucesc in lumina soarelui si au diferite culori, chiar si in ceata. Aproape intotdeauna puteti vedea valuri aici, chiar si atunci cand vremea este gri, ceea ce este perfect pentru exercitiile de ochi.

Uita-te la valuri. Priveste cerul. Uita-te la nori. Uita-te la dealuri si vai. Daca nu sunteti aproape de plaja, uitati-va pe fereastra la multe alte cladiri.

Cand te uiti aproape, ca si cand te uiti la ecranul unui computer, iti incordezi ochii, fara sa stii. Muschii ciliari se contracta, iar acest lucru schimba forma lentilei de la plat la rotund. Cand priviti in departare, totusi, muschii ciliari se relaxeaza, iar ligamentele suspensive mentin lentila plana si mai flexibila, ceea ce este necesar pentru a imbunatati vederea si pentru o buna sanatate a ochilor.

Multi oameni din cultura noastra sunt obisnuiti sa nu se uite la computere, televizoare si carti atat de mult timp. Ei acorda atentie continutului si nu sanatatii ochilor, ceea ce ii determina sa se tensioneze si sa le afecteze sanatatea vederii. Privirea apropiata te face sa te strecoare. Privirea cu plictiseala te face sa te chinui. Cand va strangeti ochii – chiar si atunci cand sunteti constienti de tensiune – continuati cu proiectul computerului, sau cu emisiunea de televiziune sau cu cartea.

Acordati atentie, astfel incat fata sa fie relaxata si maxilarul sa nu fie inclestat. Eliberati si odihniti-va ochii. Daca este posibil, acordati-va cateva ore distanta de munca stransa. Chiar daca este un termen limita pe care te straduiesti sa-l indeplinesti, fa-ti o favoare si ia zece minute pentru a face unul dintre cele mai simple exercitii oculare pentru a-ti imbunatati vederea. Odihneste-ti ochii privind in departare. Uita-te la miscarile valurilor sau norilor. Uita-te in departare.

Nu priviti niciodata mai aproape decat la patruzeci de metri distanta, pentru ca trebuie sa priviti suficient de departe incat sa va linistiti ochii de a privi aproape. Sa stiti ca atunci cand priviti in departare, nu trebuie sa va concentrati asupra unui singur punct; intr-un mod usor, puteti scana sau privi din punct in punct diferite detalii despre ceea ce vedeti la distanta sau la orizont. Cu acest exercitiu pentru ochi, nu uitati sa clipiti si sa nu va strangeti niciodata pentru a vedea distanta sau orizontul. Daca este neclar, lasati-l sa fie neclar. Din cand in cand, fluturati rapid mainile spre partea laterala a fetei, fara a va privi mainile, observand doar ele sau miscarea lor. Nu face asta tot timpul. In timp ce practicati acest exercitiu pentru ochi pentru a imbunatati vederea, masati-va fata de la podul nasului pana la tample peste sprancene pe osul frontal. Masati-va sub ochi de la nas pana la urechi, peste pometi, in timp ce privea in departare. Mutare rapida a mainilor laterale pentru a imbunatati sanatatea vederii va va ajuta sa va adaptati mai usor la lumina prin extinderea zonelor retinei care o absorb si pentru a crea echilibru.

Priviti la distanta cel putin douazeci de minute pe zi pentru a imbunatati vederea in mod natural si sanatatea ochilor. Daca purtati lentile corective, fiti curajosi: scoateti lentilele de contact, scoateti-va ochelarii si lasati ochii sa se bucure de o gura de aer proaspat. O studenta din San Francisco a venit la mine si mi-a spus ca, dupa doua saptamani si jumatate fara sa-si poarte lentilele, incepuse sa se simta confortabil, din cauza ,,aerului care ii batea in ochi”. Folosirea acestui obicei impreuna cu exercitiul ocular pentru a imbunatati vederea va va reduce dependenta de ochelari sau lentile si va va intari treptat sistemul vizual.

Si, desi prefer sa te uiti la distanta de opt pana la zece minute de trei ori pe zi, este posibil sa nu faca parte din realitatea ta. Minimul ca oricine sa faca acest exercitiu ocular este in intervale de patru pana la sase minute. Asadar, daca ati facut-o douazeci de minute pe zi, la intervale de patru pana la sase minute, de patru ori pe zi, s-ar putea sa previna cataracta si, de asemenea, va va relaxa ochii.

Privirea in departare poate ajuta la prevenirea cataractei

Daca puteti impartasi acest concept simplu cu alte persoane despre cum sa imbunatatiti vederea in mod natural, veti ajuta la crearea unei revolutii in lume, contribuind la prevenirea cataractei previzibile. Astazi, majoritatea medicilor cred ca, mai devreme sau mai tarziu, majoritatea oamenilor vor dezvolta cataracta. Privirea in departare poate preveni aparitia cataractei, deoarece confera obiectivului mobilitatea deplina si mai multa viata.

Recunosc ca, chiar daca practicati acest exercitiu ocular in fiecare zi, probabil ca nu veti privi in departare atat de mult cat viata va cere sa priviti aproape. Cu toate acestea, privirea la distanta timp de opt pana la zece minute, de trei ori pe zi, va va permite cel putin ochii sa se odihneasca si va compensa tulpina de a privi aproape.

Exercitiul 3: Explorarea periferiei

Este imposibil sa va strangeti ochii in timp ce priviti central, daca va amintiti sa va concentrati simultan pe periferie, care este urmatorul exercitiu ocular pentru a imbunatati vederea. In cultura noastra, suprimam parti ale ochiului care ne ajuta sa vedem bine in mod natural. Este o suprimare subconstienta. Motivul pentru care suprimam periferia este ca il facem irelevant pentru viata noastra. Pe masura ce ne concentram asupra obiectelor din fata noastra, pur si simplu nu acordam atentie ceea ce ne inconjoara – un obicei care dauneaza sanatatii noastre oculare. Pe de alta parte, parintii si mamele noastre stravechi, predecesorii nostri, au trebuit sa-i acorde atentie; in jungla, nu ai dura mai mult de o saptamana fara sa observi periferia. De fapt, ai fi mancat sau ai muri de foame daca nu observi ce era in jurul tau.

Dar ignoram periferia (o piesa esentiala a modului de imbunatatire a vederii in mod natural), astfel incat sa ne putem concentra pe calculatoare si documente toata ziua fara a fi distrasi de mediul nostru. Incercam sa ne concentram asupra sarcinii la indemana, sa nu fim distrasi de agitatia din jurul nostru. Cand nu observam periferia, tensiunea asupra vederii noastre centrale devine mult mai mare, ceea ce in timp ne face sa o folosim prost si ne afecteaza sanatatea vederii. Acest lucru ne determina sa ne tensionam viziunea centrala, scazandu-i claritatea si in cele din urma pierzand-o. Vechiul zical care spune ,,foloseste-l sau pierde-l” este valabil aici cu sanatatea ochilor. Cu timpul, pierdem legatura dintre creierul nostru, nervul nostru optic si celulele tije ale periferiei. Alaturi de tendintele genetice , aceasta poate fi o cauza a glaucomului.

Ceea ce trebuie sa facem acum este sa ne exercitam periferia. Incercati exercitiile de ochi de mai jos pentru a incepe. Veti simti ca exista integrare a periferiei si a centrului si, ca rezultat, veti avea o senzatie de mai multa stralucire si mai multa lumina in ochii vostri.

Pasul 1: uitati-va la distanta

Pentru acest exercitiu de viziune, stati undeva confortabil, unde puteti vedea ceva la distanta la care va bucurati sa priviti. Pe masura ce priviti in departare, incepeti sa va fluturati mainile rapid spre partea laterala a capului pentru a va informa ochii ca exista o periferie. Nu te uita la mainile tale fluturand, ci doar priveste in departare. Permiteti ochilor sa va recunoasca miscarea mainilor. Agitati-va mainile rapid in asa fel incat degetele sa va indrepte spre dvs. si incheieturile sa fie libere. Faceti acest exercitiu pentru ochi pentru a imbunatati vederea timp de un minut sau doua. In timp ce faceti acest lucru, ar trebui sa simtiti ca ochii va elibereaza tensiunea; aceasta relaxare in ochii tai este vitala pentru sanatatea vederii.

Pasul 2: Bucati mici de hartie

Taiati o bucata mica de hartie opaca, de aproximativ un centimetru si jumatate pe doi inci, si lipiti hartia orizontal pe puntea nasului, astfel incat sa fie centrata intre ochi. Acest exercitiu de viziune functioneaza pentru a imbunatati vederea in mod natural, intrerupand o parte a vederii dvs. centrale.

Pentru acest exercitiu ocular care imbunatateste vederea, mergeti intr-un mediu familiar cu aceasta hartie pe nas timp de un minut sau doua. Acum asezati-va si fluturati mainile rapid spre partea laterala a capului, asa cum ati facut inainte. Apoi, leganati-va inainte spre coapse si intoarceti-va din nou, aplecandu-va la solduri, in timp ce va fluturati rapid mainile in lateral. Ridicati-va si asezati-va de mai multe ori, miscandu-va tot corpul in sus si in jos, in timp ce fluturati rapid mainile in lateral. In timp ce faceti acest lucru, va dezvaluie creierului existenta unei periferii in miscare cu care in mod normal nu se conecteaza decat daca practicati in mod regulat exercitii de viziune de acest gen.