Ce alimente te fac sa te simti obosit

Te-ai intrebat vreodata de ce productivitatea ta scade brusc in a doua parte a zilei? Chiar daca nu depui cine stie ce efort la locul de munca si ai grija sa dormi suficient in fiecare noapte, te simti din ce in ce mai obosita si nu te mai poti concentra la fel de bine ca in primele ore ale diminetii. Ei bine, explicatia e simpla. Oboseala pe care o resimti este cauzata de obiceiurile tale alimentare. Din acest motiv am alcatuit pentru tine o lista cu ceea ce trebuie sa eviti sa mananci dimineata si cu gustarile care nu fac bine organismului tau.

Bananele

Unele dintre voi ne-au intrebat cate banane ar trebui sa mancam pe zi si daca acestea ingrasa. Raspunsul este: cat mai putine posibil si, de preferat, seara. Desi acestea pot constitui lejer un mic dejun delicios nu trebuie sa uitam ca au in compozitia lor mult magneziu. Ce face magneziul? Relaxeaza muschii. Tocmai de aceea sunt excelente de consumat inainte sa mergem la somn, nu la primele ore ale diminetii.  

Painea alba

La fel ca si orezul alb, painea alba are un index glicemic ridicat. Carbohidratii din aceasta nu te vor ajuta sa te simti mai puternica si nu-ti vor tine de foame un timp indelungat pentru ca nu contin prea multe fibre. Asa ca nu vei capata deloc acelasi boom energetic pe care il vei avea daca o sa consumi paine neagra sau orez brun.

Carnea  rosie

Carnea rosie are un continut ridicat de grasimi. Ce inseamna asta? Nu neaparat ca o sa te ingrasi 2 kg daca o sa mananci o friptura, dar corpul tau se va chinui ceva timp sa o digere. Toata  energia pe care ai putea sa o folosesti pentru altceva, se va pierde in procesul de digestie. Un inlocuitor minunat ar putea fi somonul. Acizii de omega-3 sunt cunoscuti pentru efectul benefic pe care il au asupra functiilor creierului si a concentrarii.

Ciresele

Da, stim. O gustare de cirese ar fi tocmai buna intre micul dejun si masa de pranz, dar nu va reusi decat sa-ti faca pofta mai repede de somnul de dupa amiaza. Ciresele sunt bogate in melatonina, iar aceasta ajuta la reglarea somnului. Daca noaptea trecuta ai fost la ziua celei mai bune prietene, nu e o idee atat de buna sa ataci un bol de cirese. Mai bine pastreaza-le pentru gustarea de seara.

Dulciurile

Un baton de ciocolata sau niste biscuiti cu ciocolata sau un croissant cu ciocolata – n-are rost sa negi, stim ca orice vei alege va avea ciocolata – iti  va pregati cu succes drumul catre o dupa-masa somnoroasa. Dar cum asa, cand tu stiai ca dulciurile iti dau energie? Da, asa e, dar pentru o perioada scurta de timp. Dupa acel mic boom energetic, va urma o adanca si sigura cadere in somn si daca nu vei putea satisface aceasta nevoie a organismului, sunt slabe sansele sa-ti prelungesti productivitatea pana seara. Zaharul din dulciuri ajuta la eliberarea insulinei, iar aceasta la randul ei ajuta la eliberarea triptofanului, un aminoacid care induce somnul. Asa ca daca nu vrei sa dormi in post la birou, lasa ciocolata pentru momentele in care iti permiti sa faci asta.

Cafeaua

Desi iti poate parea relativ ciudat, cafeaua are in mare parte acelasi efect pe care il au si dulciurile. Iti da energie pentru o ora – o ora si jumatate, dar dupa ce efectul cafeinei trece, o sa vrei sa tragi un pui de somn. O modalitate de a beneficia  de o ceasca de cafea  un timp mai indelungat este sa nu o bei pe toata intr-un sfert de ora. Dozeaza-ti cafeina in inghitituri mici si savureaza-ti elixirul preferat in doua-trei ore, dar nu depasi ora pranzului.

Cel mai un mod in care poti sa ai energie pe tot parcursul zilei este  sa mananci un mic dejun bogat in fibre si proteine. Ai fi surprinsa sa vezi ce minuni poate face un bol de cereale combinat cu fructe. Dar nu uita, fara cirese si banane!