Beneficiile consumului de peste in mod regulat

Consumul de peste este benefic deoarece ofera nutrienti esentiali pentru sanatate si dezvoltare, ofera putine calorii si este usor de digerat. Exista multe soiuri de peste pentru toate gusturile si varstele.

Nutritionistii indica faptul ca, intr-o dieta echilibrata, pestele trebuie consumat regulat;  mai exact, de cel putin trei ori pe saptamana. Acest lucru se datoreaza faptului ca este unul dintre cele mai hranitoare alimente de origine animala.

Pestele are putine calorii si este o sursa buna de proteine ​​cu valoare biologica ridicata. In plus, ofera diverse vitamine si minerale. Trebuie remarcat faptul ca multe specii sunt bogate in acizi grasi polinesaturati omega 3, ale caror beneficii pentru sanatate devin din ce in ce mai evidente.

Mai jos vom discuta mai detaliat care sunt beneficiile consumului de peste.

Proprietatile pestilor

Consumul de peste este recomandat pentru toate varstele. Totusi, modul de combinare a acestuia, cantitatile si modul de gatit este ceea ce trebuie avut grija pentru a valorifica la maximum aportul sau nutritiv. Din fericire, exista o mare varietate din care sa alegeti, precum si retete.

Consumul regulat de peste previne bolile

Fara indoiala, pestele este o multivitamina completa, in special complexul B (B1, B2, B3 si B12), D, A si E. Aceste ultime doua au actiune antioxidanta si protejeaza impotriva anumitor boli degenerative sau cardiovasculare.

Vitamina D, la randul ei, favorizeaza absorbtia calciului si fosfatului in intestin si rinichi. Continutul sau de grasimi este una dintre cele mai remarcabile caracteristici, prevenind astfel bolile cardiace si arterelor.

Unii oameni nu le place sa manance peste sau sa consume doar una sau doua specii. Cu toate acestea, este intotdeauna posibil sa extindeti varietatea, prin diferite retete.

Este usor de digerat

Consistenta, culoarea, aroma, conservarea si digerabilitatea sa sunt trasaturi care ies in evidenta din acest aliment. De asemenea, are mai putin colagen decat carnea. Prin urmare, ar putea fi recomandat pentru anumite probleme precum ulcere, gastrite, reflux sau dispepsie; atata timp cat este alb si in preparat nu se adauga prea multe uleiuri, sosuri sau condimente.

Ofera putine calorii

Continutul de calorii al pestelui este destul de scazut, nu mai mult de 100 de calorii la 100 de grame pentru pestele slab si pana la 200 de calorii pentru pestele albastru.

Consumul de peste in mod regulat este o optiune buna pentru cei care tin dieta pentru a pierde in greutate. Cu toate acestea, trebuie sa tineti cont de modul in care este preparat, deoarece un file de merluciu copt nu este acelasi lucru cu pane si prajit.

  • Este indicat sa-l aburiti pentru a-si pierde mai putine proprietati.
  • Pestele gras se prepara la prajit sau la gratar deoarece carnea tinde sa se usuce usor.

Descoperiti: Analiza compozitiei uleiului de peste si a proprietatilor acestuia

Nutrientii din peste

Pestele este un aliment bogat in tot felul de nutrienti. Dupa cum putem vedea mai jos.

Proteina

Atat pestele, cat si crustaceele au aproximativ 20% proteine ​​in compozitia lor. Crustacee mai mult. La randul lor, au un numar mare de aminoacizi esentiali pentru organism, esentiali pentru ca organismul sa se dezvolte corespunzator. De aceea copiii, de mici, ar trebui sa inceapa sa manance peste.

Se recomanda si in stadii precum sarcina, intotdeauna insotita de legume, leguminoase si fructe.

Proteinele din peste sunt de mare valoare biologica deoarece contin aminoacizi esentiali pentru viata, unii esentiali pentru cresterea copiilor si pentru formarea sangelui.

Proteinele sunt esentiale pentru:

  • Repararea, formarea si intretinerea tesuturilor corpului.
  • O activitate hormonala corecta. 
  • Transportul nutrientilor si oxigenului catre celule.
  • formeaza anticorpi.

Vitamine 

Pestele contine cantitati variabile de vitamine solubile in apa, in principal B1, B2, B3. Unii pesti, cum ar fi sardinele, heringul, hamsa, sunt, de asemenea, bogati in vitamina B12. De asemenea, contine vitamine solubile in grasimi precum E, prezente in diversi pesti in cantitati semnificative, si vitamina A si D din abundenta in ficat.

Vitamina A

Aportul regulat de vitamina A este foarte important, deoarece poate ajuta:

  • Intareste sistemul imunitar.
  • Transportul energiei catre celule.
  • Imbunatateste sanatatea pielii, a ochilor si a parului.
  • Imbunatateste sanatatea cardiovasculara si sistemul nervos.

Vitamina D

Vitamina D contribuie la buna functionare si sanatate a:

  • Oasele.
  • Creier.
  • Dintii.
  • De asemenea, ajuta la mentinerea greutatii corporale.

Minerale

Consumul de peste in mod regulat ofera o cantitate mare de calciu, printre alte minerale, precum: iod, zinc, fluor si magneziu. Ansoa si sardinele sunt pesti care sunt deosebit de bogati in calciu.

O cutie de sardine ofera aceeasi cantitate de calciu ca o cana de lapte. Ansoa, crustaceele, scoici si scoici sunt cele mai recomandate pentru a ridica nivelul acestui mineral.

Ele furnizeaza iod

Atat pestele gras, cat si crustaceele sunt surse excelente de iod; ceva care este foarte benefic pentru persoanele care sufera de gusa sau probleme cu tiroida. Este bun si pentru femeile insarcinate. Cei mai bogati pesti in iod sunt:

  • Fructe de mare
  • Cod.
  • Midii.
  • Crevete.
  • Moluste comestibile.

Grasimi sanatoase

Pestele este un aliment bogat in grasimi sanatoase, deoarece contine  acizi grasi polinesaturati omega 3, care ajuta la: 

  • Reduceti tensiunea arteriala.
  • Imbunatateste sanatatea cardiovasculara.
  • Evitati infundarea vaselor de sange.
  • Aveti grija de sanatatea sistemului nervos. In plus, este excelent pentru imbunatatirea functiei creierului si prevenirea problemelor precum Alzheimer si ateroscleroza.
  • Chiar si consumul de omega 3 este asociat cu o scadere a depresiei si a anxietatii. Potrivit unei publicatii din Journal of Clinical Psychiatry , persoanele care consuma omega 3 in mod regulat au mai putine sanse sa devina depresive. 

Pestii care au cea mai mare cantitate de omega 3 sunt: ​​pestele-spada, heringul, sardinele si macroul.

Cunoscand marile contributii ale consumului de peste in mod regulat, ceea ce urmeaza este sa il includem mai frecvent in dieta. Exista multe retete delicioase care pot fi incercate.