Fulgi de ovaz: cum se consuma?

Se pot folosi fulgii de ovaz in preparate foarte diverse, atat dulci cat si sarate, reci sau calde. Cu acest produs poti insoti chiar si un bol cu ​​lapte sau iaurt.

Fulgii de ovaz sunt una dintre cele mai populare si mai consumate cereale la nivel mondial. Desi din punct de vedere istoric a fost folosit, mai ales, pentru hranirea animalelor, a fost folosit pe scara larga si in gatit, de mii de ani. Acum, in lumea fitnessului , a devenit si mai popular datorita valorii sale nutritive si a gamei de proprietati care promoveaza sanatatea.

La nivel nutritional, ovazul se remarca prin prezentarea unui aport mare de proteine ​​si fibre in comparatie cu alte cereale. Bogatia sa in fibre si proteine ​​vegetale favorizeaza faptul ca aportul sau produce satietate, astfel incat poate ajuta la reducerea aportului alimentar. Acest lucru a fost demonstrat recent de oamenii de stiinta americani intr-un studiu recent.

Este important de retinut ca, in orice caz, fulgii de ovaz sunt un aliment care poate aduce beneficii persoanei daca este consumat in mod echilibrat si in cadrul unei alimentatii complete si sanatoase. Cheia pentru a ramane in forma este sa ai un stil de viata bun si obiceiuri alimentare. La fel ca sa faci sport regulat si sa faci vizite regulate la medic.

In acest fel, includerea in dieta a produselor sanatoase precum fulgii de ovaz este o optiune foarte buna pentru atingerea acestui obiectiv. In continuare dezvoltam calitatile acestei cereale si modul in care se consuma de obicei.

Valoarea sa nutritiva

Dupa cum am mentionat anterior, ovazul este bogat in proteine ​​de mare valoare biologica, desi contine si grasimi si un numar mare de vitamine si minerale. De fapt, este cereala cu cea mai mare proportie de grasimi vegetale, 54% grasimi nesaturate si 46% acid linoleic.

Contine si carbohidrati usor de absorbit, pe langa calciu, zinc, cupru, fosfor, fier, magneziu, potasiu, sodiu; vitaminele B1, B2, B3, B6 si E.

In mod similar, fulgii de ovaz contin o cantitate buna de fibre care, desi nu sunt un nutrient ca atare, contribuie foarte mult la buna functionare intestinala. Actioneaza ajutand la acoperirea intestinului cu un strat protector care faciliteaza trecerea deseurilor.

In plus, dupa cum explica specialistii intr-o publicatie din Annals of Nutrition and Metabolism , consumul de alimente bogate in fibre dietetice reduce nevoia de a folosi laxative pentru a combate aceasta afectiune.

Fulgi de ovaz in bucatarie

Fulgii de ovaz, asa cum am mentionat, sunt un aliment sanatos care, in cadrul unei alimentatii echilibrate, poate oferi mai multe beneficii. In plus, in bucatarie este un ingredient foarte versatil si usor de obtinut.

Se poate folosi fulgii de ovaz in preparate foarte diverse, atat dulci cat si sarate, reci sau calde. Cu acest produs poti insoti chiar si un bol cu ​​lapte sau iaurt. Poate fi inclus si ca ingredient intr-un tort fitness sau briose sanatoase .

In multe ocazii, cand folosim ovazul ca ingredient, ne intrebam daca este mai bine sa-l folosim crud sau gatit.

Ei bine, profesionistii recomanda consumul de ovaz crud, mai exact, pentru ca in acest fel nutrientii produsului pot fi obtinuti mai usor. Astfel, desi ovazul are in continuare aceiasi nutrienti sub ambele forme, daca este crud este capabil sa-i conserve in cantitate mai mare.

Nici gatitul fulgii de ovaz nu este o greseala grava, deoarece nu isi pierde complet nutrientii. Pur si simplu sunt prezente intr-un procent mai mic, astfel incat sa te poti bucura in continuare de beneficiile lor.

Pe de alta parte, un punct pozitiv despre fulgii de ovaz gatiti este ca este mult mai usor de digerat. Acest lucru este important daca aveti probleme digestive.

De asemenea, multi oameni raporteaza mai multe dificultati la mestecat ovazul crud, deoarece nu a fost inmuiat de procesul de gatire. Acest lucru poate provoca uneori disconfort, cum ar fi gaze, dureri abdominale si constipatie.

Deci, ovaz crud sau gatit?

In realitate, diferentele dintre o forma si alta depind mai mult de gusturile si nevoile personale ale fiecaruia, decat de caracteristicile ovazului. Important este sa mancam bine si sa gasim cea mai buna modalitate de a include produse bune in dieta noastra, precum fulgii de ovaz.

Exista chiar si forme intermediare de preparare. De exemplu, este posibil sa-l inmoaie fara a-l gati efectiv. Acest lucru se realizeaza lasand-o la macerat cateva ore. In general, pentru fiecare cana de fulgi de ovaz se amesteca doua cani de apa. De asemenea, poate fi indulcit cu zahar sau miere, pe care multi oameni le folosesc pentru a-i intensifica aroma.

In acest fel, cel mai indicat este sa incerci diferite moduri de a-l gati si sa optezi pentru cele care iti plac cel mai mult.