Care sunt beneficiile unui masaj al mainilor?

Datorita masajelor mainilor, pe langa eliberarea tensiunii, am putea beneficia si la nivel general. Care sunt aceste avantaje? Cum sa faci un masaj bun?

Poate ca nu stiti, dar primirea unui masaj al mainilor poate fi nu numai relaxanta, ci si benefica pentru sanatatea dumneavoastra. Reflexologia afirma ca, pe langa imbunatatirea mobilitatii si circulatiei, mainile au puncte multiple care se conecteaza la diverse organe si parti ale corpului, care primesc o usurare imediata.

Masajul mainilor nu este foarte complicat de efectuat si poate avea un efect reparator. Poate nu te-ai gandit niciodata la el, dar virtutile sale sunt atat de pozitive incat merita sa experimentezi placerea de a primi acest tip de masaj. In acest articol, va invitam sa aflati despre beneficiile sale si cum se face.

Beneficiile unui masaj al mainilor

Potrivit Fundatiei pentru artrita, daca aveti artrita cronica in mana, masarea regulata a acestei zone va ajuta la reducerea durerii si la imbunatatirea mobilitatii.

Cu toate acestea, persoanele fara artrita pot beneficia si de un masaj al mainilor. Asa ca daca ai tendinta de a le folosi pentru a indeplini sarcinile de zi cu zi, fie ca este cu computerul sau pentru alte sarcini manuale, si chiar daca ai adesea dureri sau crampe, acest masaj ar putea fi benefic.

Studiile confirma ca masajele in general imbunatatesc circulatia; La fel, alte credinte afirma ca acestea impiedica nervii si tendoanele sa devina rigide si armonizeaza mobilitatea muschilor. De asemenea, are capacitatea de a relaxa zona.

Daca suferiti de sindromul de tunel carpian, alte cercetari sugereaza ca exista o mare usurare dupa un masaj. Masajul prin frecare, de exemplu, ar ajuta la imbunatatirea amplitudinii de miscare, deoarece degetele sunt usor intinse in aceste sesiuni.

Conform reflexologiei, mainile au puncte de unire cu diferite organe ale corpului. Astfel, de exemplu, mana dreapta are legatura cu ficatul, intestinul subtire, stomacul sau glandele tiroide.

In schimb, mana stanga este asociata cu creierul, rinichii si vertebrele, printre alte parti ale corpului. Deci, exercitand presiune asupra diferitelor puncte ale mainilor, am putea gasi alinare in aceste zone.

Retineti ca reflexologia face parte din medicina alternativa si ca nu are suport stiintific, prin urmare, eficacitatea sa nu este dovedita sau garantata.

Cum sa faci un masaj al mainilor?

Primul lucru este ca tu si o alta persoana sa inveti acesti pasi pentru a putea aplica masajul unul altuia. Retineti ca indicatiile pe care le vom oferi aici nu provin de la un profesionist, ci de la tehnici traditionale care au fost extinse popular datorita presupusei lor eficacitati.

Dupa cum am spus deja, daca suferi de durere, cel mai bine este sa te pui pe mana unui medic si, daca este indicat, sa mergi la un kinetoterapeut, chiropractician sau masaj profesionist.

Pentru a masa mainile cuiva intr-un mod „neprofesional”, trebuie sa ne sprijinim pe o masa si un prosop. Primul pas, desigur, este sa stai confortabil si sa tii mana celuilalt.

A doua instructiune este sa puneti crema pe mana. Putem folosi crema de aloe vera (sabila) si o aplicam in timp ce ii dam o frecare usoara care merge de la incheietura mainii pana la varful degetelor. Mai intai o vom face cu blandete, apoi vom exercita putin mai multa presiune, dar fara sa ranim.

In continuare, trebuie sa apasam si sa facem cercuri mici cu degetele mari in toata palma mainii celeilalte persoane. Este usor de facut: apasati si incercuiti cu degetul mare. Din nou, incepeti usor si lucrati pana la un pic mai multa presiune, dar ca intotdeauna, fara durere.

Acum, sa trecem la degete. Luati mana celeilalte persoane si, dupa cum vedeti in desen, masati cele cinci degete ale partenerului. In continuare, trebuie sa plasam ambele degete mari in centrul mainii celeilalte persoane. Maseaza in acest moment si exercita presiune timp de cinci secunde; apoi slabiti.

Dupa ce ati masat punctul central al mainii, procedati la fel, dar in zona degetului mare. Aceasta zona este de obicei cea care concentreaza cele mai multe dureri: este articulatia cea mai folosita si cea mai suprasolicitata. Repetati acelasi lucru: apasati timp de cinci secunde si apoi relaxati-va.

Articulatiile, atingerea finala

Ultimul pas este mai complex, dar eficient. Uita-te la fotografie: obiectivul va fi masarea fiecarei articulatii a degetelor.

Deci, incepeti de la galbenus si apoi coborati de-a lungul falangei. Masati folosind putina forta fara a deteriora; apasati cateva secunde si apoi relaxati-va. Faceti acest exercitiu timp de doua secunde.

Citeste: 5 exercitii care nu iti vor afecta articulatiile

Daca disconfortul persista, nu-l ignora

Daca aceasta tehnica functioneaza pentru dvs. si observati imbunatatiri, puteti continua sa o aplicati atunci cand considerati ca este necesar. Nu uitati sa folositi o crema pentru a aplica masajul. Ai putea observa beneficiile pe termen scurt!

Dar, asa cum am avertizat mai inainte, daca disconfortul persista in timp si se intensifica, consultati cat mai curand un profesionist din domeniul sanatatii.