Beneficiile mersului pe jos in fiecare zi

Exercitiul fizic moderat ne ajuta sa generam endorfine, asa ca este foarte recomandat pentru a imbunatati starea de spirit si a reduce stresul.

Beneficiile mersului zilnic sunt variate. Daca cautam intensitate, o putem face intr-un ritm rapid si vom efectua unul dintre cele mai usoare si mai compensatorii exercitii. De asemenea, acesta este potrivit pentru toate varstele. Arunca o privire la urmatoarele informatii si afla de ce merita sa mergi pe jos in fiecare zi.

8 beneficii ale mersului pe jos in fiecare zi

Iata zece beneficii uimitoare pe care le poti obtine dintr-o plimbare zilnica:

1. Intareste inima

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, mersul pe jos in mod regulat reduce riscul de boli de inima si accident vascular cerebral.

In mod similar, Fundatia Spaniola a Inimii avertizeaza ca exercitiul fizic reduce nivelul de colesterol LDL (rau), creste nivelul de HDL (colesterol bun) si tine tensiunea arteriala sub control.

Mersul pe jos cel putin 150 de minute pe saptamana intr-un ritm moderat va permite sa profitati de aceste beneficii ale exercitiilor fizice, indica OMS. Daca faci o activitate fizica intensa, 75 de minute vor fi suficiente.

2. Reduce riscul de boli

Pe langa bolile de inima, printre beneficiile mersului pe jos se numara reducerea riscului de a dezvolta diabet de tip 2 (conform acestei publicatii a Organizatiei Panamericane de Sanatate) si imbunatatirea conditiilor de viata la persoanele astmatice, precum si evitarea aparitiei unor afectiuni derivate sedentarismului. stilul de viata, cum ar fi obezitatea. Acest beneficiu poate fi verificat in acest studiu.

3. Te mentine in forma

Daca incerci sa slabesti, va trebui sa arzi mai multe calorii decat consumi. Mersul pe jos este una dintre cele mai usoare modalitati de a o face, deoarece, dupa cum indica diverse investigatii stiintifice, favorizeaza cheltuiala calorica.

In plus, conform Fundatiei pentru artrita, aceasta activitate tonifica si masa musculara a picioarelor si muschii abdomenului. Cu cat ai mai multi muschi, cu atat metabolismul tau va arde mai repede calorii, chiar si in repaus.

4. Ajuta la prevenirea dementei

Activitatea fizica are un efect protector asupra functiei creierului. De exemplu, s-a demonstrat ca are efecte benefice asupra echilibrului si abilitatilor de comunicare verbala ale persoanelor cu Alzheimer.

5. Ajuta la combaterea osteoporozei si a artritei

Potrivit Fundatiei pentru artrita citata mai sus, un alt beneficiu al mersului este ca stimuleaza si intareste oasele, crescandu-le densitatea. In acest fel, pierderea osoasa poate fi prevenita la persoanele cu osteoporoza.

Acest exercitiu ajuta, de asemenea, la mentinerea sanatatii articulatiilor, astfel incat poate ajuta la tratarea unor afectiuni precum artrita.

6. Creste nivelul de vitamina D

Potrivit unor surse specializate, un alt beneficiu al mersului este ca, daca o faci la lumina zilei, iti vei creste nivelul de vitamina D. Acesta este un nutrient pe care il obtinem si din alimente si care joaca un rol foarte important in sanatatea oaselor, in special in copilarie.

7. Iti ofera energie

In urma celor raportate de Arthitis Foundation in publicatia citata mai sus, mersul pe jos creste circulatia si livrarea de oxigen catre celulele corpului. In acest fel, ne ajuta sa ne simtim mai energici si mai predispusi pentru activitatile zilnice; Acesta este un lucru care se verifica si in cercetarea pe care o vom vedea in punctul urmator.

8. Te face fericit!

Potrivit acestui studiu, s-a demonstrat ca exercitiile regulate de intensitate moderata pot fi de fapt benefice pentru bunastarea psihologica si prevenirea suferintei. Acest lucru se datoreaza faptului ca mersul pe jos activeaza endorfinele in fluxul sanguin, ceea ce reduce stresul si anxietatea, asa cum afirma si PAHO in publicatia mentionata mai sus.

De asemenea, nu uita ca este o activitate sociala in care te poti alatura unui grup pentru a te plimba, a vorbi si a te cunoaste. Prin urmare, aceasta activitate reprezinta o modalitate excelenta de a te simti parte dintr-un grup si chiar de a cunoaste oameni noi.

Nu exista nicio indoiala ca mersul pe jos are beneficii importante atunci cand vine vorba de promovarea sanatatii fizice si mentale. Cu toate acestea, este important sa mergeti la plimbare luand cateva masuri preventive pentru ca activitatea sa fie sigura. In acest sens, se aplica urmatoarele:

  • Incercati sa mergeti numai in zonele destinate pietonilor.
  • Asigurati-va ca purtati pantofi de atletism corespunzatori, cu un suport bun pentru arc.
  • Purtati haine confortabile.
  • Consumati apa inainte si dupa mers pe jos, deoarece hidratarea este esentiala.
  • Folositi protectie solara pentru a evita afectiunile pielii, mai ales in zilele insorite.

Acum ca stiti toate beneficiile acestei activitati simple, mergeti pe jos mai des. Corpul tau iti va multumi!